אוזני המן האמיתיות

אם תעצמו עיניים ותדמיינו לעצמכם איך נראות האוזניים של האיש הרשע ושמו המן אני בטוחה שתגיעו למסקנה שהן אוזניים ירוקות וגדולות!

אז הנה המתכון לאוזני המן האמיתיות  🙂

(אלו בעצם סוג של סמבוסקים מלוחים מבצק שמרים וממולאים גבינות)

צריך (ל 10-12 יחידות)-

2 כוסות קמח (אולי עוד 2 כפות לפי הצורך)

כפית גדושה שמרים יבשים

כפית שטוחה סוכר

קוביית גבינה בולגרית

5-6 פרוסות גבינה צהובה (יותר טעים עם חורים אבל לא חובה)  או גבינה צהובה מגורדת

3 כפות גדושות פסטו קנוי או שמכינים לבד- צריך:

צרור גדול מהשוק של בזיליקום או 2 חבילות רגילות

שמן זית

שן שום גדולה

מלח פלפל

מכינים-

אם מכינים לבד פסטו, מפרידים את עלי הבזיליקום מהגבעולים. בכלי צר שמתאים לבלנדר מוט מניחים את עלי הבזיליקום (אפשר גם בבלנדר, אבל אתם חייבים בלנדר מוט, זה מעולה) מוסיפים שן שום כתושה וכ- 6 כפות שמן זית, תלוי כמה בזיליקום יש לכם- כדאי להוסיף פחות, לטחון ולהוסיף עוד שמן לפי הצורך. זה אמור להיות סמיך. מוסיפים מעט מלח ופלפל שחור.

בקערה מניחים את הקמח, השמרים והסוכר. מכינים כוס מים פושרים ומוסיפים בהתחלה חצי כוס. מתחילים לערבב ביד עד שיווצר בצק תוך הוספת מים בהתאם לצורך. מוסיפים את הפסטו וממשיכים ללוש. אם דביק מדי מוסיפים עוד מעט קמח. לשים כמה דקות. מניחים בקערה ומכסים בניילון נצמד ומתפיחים שעה.

מגרדים את הבולגרית בפומפייה, אין צורך בכל הקוביה. חותכים בידיים או בסכין את הגבינה הצהובה לחתיכות קטנות או משתמשים בגבינה מגורדת.

מחממים תנור ל- 200 מעלות. קורצים מהבצק 10-12 כדורים. ניתן לבצע בנגלות ולהשאיר את יתר הבצק בקערה, כי יש לאפות בנגלות וכך בזמן שאופים אפשר להמשיך להכין את היתר. מקמחים קצת כל כדור ומרדדים בעזרת מערוך. ממתינים 10 דקות שיתפח ומרדדים שוב כדי שיהיה דק. בודקים שמקומח היטב בתחתית שלא ידבק לשיש. ממלאים בכ- 3 כפות מתערובת הגבינות.

יוצרים משולש על ידי הצמדה של שתי קצוות עליונות ואז קיפול של החלק התחתון והצמדה של קצוות הבצק כך שיישאר פתח קטן למילוי.

מעבירים בזהירות לתבנית עם נייר אפייה משומן במעט שמן זית. מברישים קלות או מעסים בידיים את אוזני ההמן בשמן זית ואופים כ-12 דקות עד שמשחים- להיזהר מאפיית יתר. אפשר לאכול מיד או להמתין 2-3 דקות כי אז הבצק טיפה מתרכך.

מגישים עם עגבניות מגורדות עם קצת מלח ואפשר גם עם ביצה קשה.

השארת תגובה

מתויק תחת בא לי לבשל לחבר'ה, בא לי לבשל מושקע

כתיבת תגובה